Istinski 3D prikaz slike bez upotrebe ekrana

Televizori koji podržavaju mogućnost reprodukcije 3D slike prisutni su već neko vreme na tržištu, i većina ljudi koji prate tehničke novotarije upoznati su na direktan ili indirektan načina sa ovim novim tehnološkim trendom. Pored toga što pružaju novo iskustvo u gledanju filmova ili igranju igrica, ova tehnologija je još uvek daleko od savršene. Pored više cene televizora koji podržavaju 3D reprodukciju, različiti proizvođači ovih televizora na drugačiji način pristupaju dočaravanju 3D efekta korisnicima.

Tako imamo televizore za koje su potrebne posebne naočare da bi doživeli 3D efekat, ili je potrebno da korisnici sede pod odgovarajućim uglom ispred televizora. Svaka od tehnologija koja je primenjena kod televizora za postizanje 3D efekta ima svojih prednosti i mana, od kojih neke mogu izazvati nelagodnost kod ljudi koji gledaju 3D video. Međutim zahvaljujući tehnologiji koja koristi laser za formiranje 3D slike, televizori nam možda više neće ni biti potrebni kako bi uživali u 3D videu i igrama.

Kompanija iz Japana, Burton Inc., demonstrirala je novi, istinski 3D prikaz koji koristi laser za kreiranje osvetljenih tačaka na željenim mestima u prostoru ili pod vodom. Ova tehnologija prvi put je objavljenja 2006. godine, i razvijena je u zajedničkoj saradnji između kompanije Burton Inc, Nacionalnog instituta za naprednu industrijsku nauku i tehnologiju (AIST- the National Institute of Advanced Industrial Science and Technology) i Univerziteta Keio. Slika se formira fokusiranjem laserskog svetla da bi se izazvalo pobuđenje plazme iz kiseonika i nitrogena u vazduhu. Istraživači navode da je ovo prva tehnologija na svetu koja prikazuje slike bez ograničenja ekrana.

"Većina savremenih 3D uređaja projektuje slike na 2D ekran, i putem optičke iluzije prikazuju 3D sliku. Ali ovaj uređaj zapravo prikazuje slike u vazduhu, tako da odlika ovog uređaja jeste da omogućuje da se 3D objekti prirodno vide".

Ovaj sistem može da kreira oko 50,000 tačaka u sekundi sa brzinom frejmova (brojem slika u sekundi) od 10-15 fps. Ali istraživači rade na poboljšanju brzine frejmova od 24 do 30 frejma u sekundi.

Na demonstraciji, za kreiranje slike, upotrebljen je zeleni laser koji isijava u vodu odozdo. Prikaz u boji je takođe moguće postići kombinacijom crvenih, zelenih i plavih lasera, dok upotrebom laserskog izvora sa većom izlaznom snagom, slike se mogu prikazati i u vazduhu.

Iako je potrebno još vremena da ova tehnologija sazri kako bi zamenila naše 2D ekrane, istraživači veruju da će prva primena ove tehnologije biti za digitalnu signalizaciju. Takođe, zahvaljujući tome što ovaj sistem čini da 3D objekti izgledaju prirodno, može se iskoristiti za analiziranje 3D objekata, i ako se poboljša preciznost, ovaj tehnologija bi se mogla iskoristiti i u zdravstvu.

• Blog slika Istinski 3D prikaz slike bez upotrebe ekrana